Let op! Uw browser is verouderd, dit kan negatief effect hebben op de gebruikerservaring. Download Chrome
X
STODT 2019 117

Cursus 8D-Protocol voor probleemoplossing

Deelnemers van de cursus 8D-Protocol voor probleemoplossing inzicht verschaffen in de juiste toepassing en werking van team-gestuurde probleemoplossing.

Dit is gebaseerd op de werkwijze voor "disciplined problemsolving" in de automobielindustrie bij (productie)problemen volgens een gestructureerde aanpak en communicatie. "8D" (afkomstig van Ford) is een gestructureerde werkwijze om (productie)problemen te analyseren en op te lossen op basis van feiten en wordt wereldwijd toegepast in allerlei vormen en maten. Graag verwijzen wij naar onze aanvullende module "Kwaliteitstechnieken (basis)" waarin een scala aan (kwantitatieve) kwaliteitstechnieken wordt behandeld om te komen tot de oorzaak van een probleem.

Inhoud Cursus 8D-Protocol voor probleemoplossing

  • Het stappenplan achter "8D"
  • Klacht categorieën en specifieke afhandeling
  • Opbouw van het protocol en communicatie naar de klant
  • Invloed van klant-specifieke eisen aan klachtafhandeling
  • Symptoom-Faalwijze-Oorzaak - Diverse voorbeelden en interactieve cases*
  • Relatie met Failure Mode & Effects Analysis en Control Plan

Bijzonderheden

Onderdeel van de cursus 8D-Protocol voor probleemoplossing zijn een aantal interactieve oefeningen waarbij de gehele cyclus wordt doorlopen van klacht/probleemmelding t/m de afsluiting van de "8D". Hierbij kunnen eigen probleem-records meegenomen worden.

Vragen?

Direct contact

Neem contact op met een STODT medewerker

Annemiek
socialmedia
Cookie instellingen

Om u beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen uw internetgedrag binnen onze site. Hiermee tonen we advertenties op basis van uw interesse en kun je informatie delen via social media. Op de cookiepagina kunt u altijd uw instellingen weer wijzigen. Privacy Statement | Naar cookiepagina

weigeren accepteren